torsdag 1 juli 2010

Long time no see

Nu var det väl länge sen den här bloggen fick sig en uppdatering! Det här med att bygga hus, se allting hamna under vatten och sen försöka multitaska ett bröllop var inte helt lätt.

Nåväl, vi är gifta-det gick kanon. Nu handlar det bara om dagar innan huset går att flytta in i! Drygt 2 månader försenat känns det spännande att äntligen se lite ljus i tunneln, även om det fortfarande är en del finish kvar att fixa. Alla våra hantverkare har varit suveräna, förutom den lobotomerade rörmokaren som försenat allting 4 veckor med sitt trasslande. Ska ha ett möte med honom imorrn, helt ensam med min allra bästa förhandlingsteknik i bakfickan. Ska bli skönt att ta fram den där extra bitchiga sidan på vad som för mig egentligen är helt okänd mark. Vem fan hade trott att jag skulle veta så mycket om skvallerledningar, tätskikt och annat rörigt arbete? Nu kanske ni undrar var Jocke kommer in i bilden. Då kan jag tala om att han helt enkelt bad rörisen dra åt h*lvete idag så han känner inte att diskussionen går att ta vidare.

Även om vi inte bor i huset finns det ingenting som säger att vi inte kan köpa möbler att fylla det med. Därför ropade vi hem de här sötnosarna i veckan. I love it!

Bild: Lauritz.com

Vi målade första lagret på fasaden för några veckor sen. Svartare kommer det bli, men det ser ju redan nu mycket bättre ut än det gula.

4 kommentarer:

  1. Ja SHIT vilken skillnad på huset! Supersuperfint!!! Finns det chans att få komma och kika när vi är uppe i sommar? :)

    Skitsnygga stolar också, grattis! :)

    Kul att du bloggade igen, har saknat det! Nu skulle jag bara vilja att du bloggade om ALLT och inte bara huset, som i the good old days. Think about it! ;)

    Puss!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha, måste bara berätta! De här ordverifikationerna är ju sjukt roliga ibland! Nu när jag skulle bekräfta kommentaren ovan skulle det göras med ordet "sparande". Inte heeelt synonymt med den här bloggen kanske.. ;) Eller så vill de säga er något! :)

    Puss igen!

    SvaraRadera
  3. Hehe, vi sparar ju heeeela tiden =) Ni får absolut komma förbi i sommar-allt ser ut som ett kaos men det kanske ni kan leva med ;-)
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Klart vi kan! Kaos är mitt mellannamn..

    Ha en strålande helg frun!

    Kram!

    SvaraRadera