fredag 15 januari 2010

Stolar...

Med tanke på projektets status just nu kanske det är för tidigt att tänka detaljer...men jag vill ändå bolla upp några stolar för att få klart för mig vad som bör komplettera det, av vår arkitekt, specialdesignade matsalsbordet. Som jag än så länge bara sett på ritbordet, btw.

Jag älskar såklart Arne Jacobsen och då framförallt Sjuan. Om jag skulle få tag på tio stycken stolar ur hans limiterade jubileumsutgåva i uppiggande färger, skulle t o m jag kunna komma över min fobi för saker som inte är exakt matchade.
För dessa matchar ju, på sitt sätt...


Kartell kan ju oxå trixa till snygga stolar...


Eller så ställer vi varsin sådan här skön rokokostol i varsin ände av bordet?


Ps. Jag gillar Panton oxå.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker ni gör rätt i att välja olika mönster/färger på stolarna.. kommer passa utmärkt i ert super designade hem :) Arne eller Kartell!
    // jajja

    SvaraRadera
  2. jag gillar de med mönster!

    SvaraRadera