tisdag 9 februari 2010

Lite nya bilder!

Det händer saker i huset! Efter att ha rivit ner varenda innervägg (inte jag personligen då, men ni hajar) så har nya nu börjat byggas upp. Plötsligt kan man se vad som ska bli av denna stökiga arbetsplats!

Eller vad sägs om mitt dressingroom, och med mitt menar jag givetvis mitt. Sen att Jocke kan få en garderob eller två är en annan sak...


Den blivande korridoren till vilken källartrappan kommer att leda upp till såg ut så här för några veckor sedan:


Nu är det uppstyrt med väggar, gamla rivna, nya uppsatta. Till vänster blir det kontor och ett gästrum. Rakt fram kommer köket att landa. Ni kan se det nu, eller hur? Hur det ska bli?


Hål i golvet från övervåningen, där ska en trappa så småningom byggas för att underlätta transport mellan våningsplanen. Ingenting som var självklart för de förra ägarna. Vi tycker dock det kan vara kul att ha åtkomst till hela huset från entréplanet.


Nästa steg blir att ta bort alla takstolar. Först ska dock en gigantisk limträbalk in, så vi slipper se hela kalaset rasa likt ett korthus.


2 kommentarer:

  1. Limträbalk e fin fint! Det hade de gamla ägarna till vårt hus missat.. dom tyckte det gick lika bra med selleri - typ!

    Ska inte Jocke ha ett "Carlsbergroom" nu när du ska ha så fint dressingroom!? Appropå room, du vet väl att dom öppnar igen!? Hurra!

    /Lina

    SvaraRadera
  2. The world is a better place with a limträbalk! Känns väldigt tryggt att ha den på plats.

    Jocke kan få ha all öl han vill i vårt kallförråd i källarn...tror du det räcker?

    Room! Yes! I PUB, förstod jag? Min sista upplevelse där var iofs lite obehaglig...hela Sthlm var ju på utförsäljningen och jag fick hyperventilerande lämna platsen utan fynd (som man iofs fick köa 3 timmar för att få betala).

    SvaraRadera